Står du og skal til at vælge elselskab? Så er du forhåbentlig ikke på helt bar bund. Men selv hvis du er, er der hjælp at hente.

Står du og skal til at vælge elselskab? Så er du forhåbentlig ikke på helt bar bund. Men selv hvis du er, er der hjælp at hente. For hvis du aldrig selv har gjort det før, kan det måske virke uoverskueligt. Og der vil være nogle ting, som du vil være nødt til at sætte dig ind i og få styr på, men heldigvis er det dybest set ganske overskueligt. Læser du med i denne artikel, kan du tilmed blive klædt lidt bedre på til, hvordan du træffer en beslutning.

Find en god pris

Når du skal vælge et elselskab, så vil det vigtigste formentlig være, at det er billigt. Der er nemlig ikke den store forskel på, hvad de hver især kan tilbyde dig. Derfor er prisen altså også en god ting at holde øje med.

Tag et kig på forskellige udbydere, for at se hvilke priser de har. På den måde kan du sammenligne dem og finde det bedste tilbud.

Kend dit forbrug (eller estimér det)

Der findes forskellige måder at betale for strøm på. Du vælger selv, hvordan du vil gøre det. Men én mulighed er, at du betaler et fast beløb om måneden for et forbrug op til et bestemt niveau. Hvis det er denne betalingsmetode, du vælger, er det derfor vigtigt, at du kender dit forbrug.

Du kan blandt andet selv holde øje med, hvor meget du bruger ved at tjekke din elmåler.

Er det ikke en mulighed, og er du i tvivl, så kan du også estimere det. Du kan blandt andet søge på nettet, for at finde ud af hvad der er almindeligt for en husstand af dine størrelse.

Skulle du gætte forkert vil du oftest blive flyttet op til en højere forbrugsklasse. Herfra kan du beslutte, om du vil fortsætte med aftalen.

Alternativt kan du betale for dit faktiske forbrug ved opkrævning.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

Relaterede atikler

Du er måske også interesseret i

Her finder du vores Elektrikere

Cookie policy
We use our own and third party cookies to allow us to understand how the site is used and to support our marketing campaigns.